Sunday, April 8, 2007

Ruokaa!

Jos haluat laihduttaa, Korea on oikea paikka muuttaa sanat teoiksi! Korealaiset eivät nimittäin syö juurikaan mitään ja länsimaalainen saa olla jatkuvassa nälässä jos haluaa elää paikallisen rytmin mukaan. Seuraava esimerkki kuvaa hyvin mentaliteettia: Tänään olimme viettämässä perheenisän syntymäpäivää ravintolassa. Menimme ensimmäistä kertaa syömään länsimaista ruokaa ja ajattelin tietysti tilausta tehdessämme, että kaikki ottavat omat annokset. Tilasin siinä sitten pihvin, mutta yllätys oli suuri kun pöytään tuotiin vain kaksi annosta: minulle yksi ja yksi yhteinen nelihenkiselle perheelle. Korealaiset eivät kertakaikkiaan syö mitään! Koskaan ei myöskään tilata omia annoksia, vaan kaikki syövät pöydän keskeltä samasta lautasesta. Ei siis ihme, että aasialaiset ovat hoikkia. Jos syömme hedelmiä ei myöskään jokainen ota omaa omenaa, vaan yksi omena jaetaan viiteen osaan. Eräänä iltana puolestaan illalliseksi oli kuuden aikaan pieni kulhollinen keittoa. Kun yhdeksän maissa hain pakastimesta leipää oli perheen äiti järkyttynyt valtavasta ruokahalustani.
Ruoka-avustuksia otetaan vastaan!

1 comment:

Anonymous said...

Voi Joge ma olen niin pahoillani!! Mä oikeesti kuolisin, mikään ei oo kamalampaa kuin nälkä. Saat kaiken mun sympatian. Mulle tuli sympatianälkä :( Koita kuitenkin kestää, pian olet taas täällä kotosuomessa syömässä mahan täyteen!

-Heidisesi